Om Semiosis Formidling

adam-Vi lever i en tid fyldt med billeder, tekster, videoer og signaler. Af løsreven information og hurtige likes. Vi kommunikerer på mange forskellige måder, og på endnu flere forskellige medier. Det kan nemt blive lidt overvældende.

I Semiosis Formidling har jeg specialiseret mig i at hjælpe virksomheder, organisationer og individder i at navigere i dette. Som del af markedsføringen, som kommunikation med kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere, og som mulighed for videndeling.

For mig handler digital formidling aldrig om IT. IT er det værktøj som vi, nødvendigvis, skal bruge for at kunne kommunikere – men det er ikke formålet. For mig i Semiosis Formidling er det indholdet som er i centrum. Det er budskabet, og den interaktion som vi kan opnå med den rette brug af medierne. Ikke dermed sagt, at jeg ikke kan hjælpe med den tekniske side af sagen. Det er bare ikke det som er mit slutformål.

Jeg anskuer enhver opgave udfra kundens perspektiv. Hvad har du brug for? Hvad er det for en viden, assistance eller løsning, som du mangler. Hvad enten jeg er hyret til at holde et foredrag, optage en video, lave et website eller skrive tekster så handler det om at sætte kunden i stand til at håndtere de kommunikationsudfordringer som ligger i de nye medier.

Hvad betyder “Semiosis”?

Ordet “Semiosis” angiver, kort fortalt, en proces der går ud på at omdanne tegn / signaler til mening. Som når vi sætter bogstaver sammen til at skabe ord, sætter ord sammen til at give sætninger – eller sammensætter ord, billeder, sociale handlinger, video og lyd til at fortælle en historie. I Semiosis Formidling arbejder jeg med at sammensætte de forskellige signaler som en virksomhed eller organisation producerer – og sammensætte dem til mening, historier og budskaber.

Moderne formidling handler ikke om den enkelte statusopdatering, det enkelte Instagram-billede eller det enkelte tweet. Det handler om at have en samlet strategi for en vedvarende og konstant kommunikation. En strøm af mening fremfor løsrevne bidder uden indbyrdes sammenhæng. I min erfaring er dette netop en af de største fejl, som virksomheder og organisationer begår – at de ikke tænker deres kommunikation sammen i et større hele. Et hele hvor ydelser / produkter, medarbejdere, viden, historie og værdier alle spiller en rolle.

Hvordan hjælper Semiosis Formidling?

Hvordan er det så, helt konkret, at jeg kan hjælpe dig? Det kan jeg på mange forskellige måder – alt efter dit, din virksomheds eller organisations behov.

  • Undervisning og foredrag – Ofte er det bedste jeg kan gøre at lære kunden at gøre tingene selv. Jeg er på vejen 40-50 dage om året med foredrag om kommunikation, sociale medier, brug af teknologi og projektledelse. Det kan være korte indlæg ved konferencer, halve eller hele dage – eller længere sammenhængende forløb. Se mere om emner og typer af foredrag her.
  • Tekster og artikler – Det er voldsomt undervurderet, hvor stor betydning tekst har for formidlingen. Alene i forhold til søgemaskineoptimeringen er teksten på websiden essentiel. I Semiosis Formidling tilbyder jeg assistance med at udarbejde tekster – og sparring til dig som gerne vil skrive dem selv. Læs mere her.
  • Websider – Semiosis Formidling er ikke et webbureau – men som en del af mine ydelser tilbyder jeg opsætning af websider i WordPress. Websiden er ikke formålet i sig selv, men det er den vigtigste platform for en professionel digital kommunikation.
  • Sociale medier – Facebook, Twitter, Google+, Pinterest, Instagram, LinkedIN etc. har forandret kommunikationen – og vi må som virksomheder og organisationer forholde os til, hvordan vi ønsker at bruge disse platforme i vores formidling. Jeg tilbyder assistance til konkret opsætning af disse profiler – og jeg tilbyder støtte til at udarbejde en langsigtet og holdbar strategi for anvendelsen af medierne. For det er ikke nok bare at være der – man skal også deltage. Læs mere her.
  • Video – En af de helt store forandringer i den digitale tidsalder er tilgængeligheden af video som udtryksform. En god præsentationsvideo, et interview eller andet kan virkelig løfte formidlingen. Jeg tilbyder at komme ud og planlægge optagelsen, gennemføre den og redigere det efterfølgende. Se mere om video her.
  • Fotografi – God formidling har oftest også en visuel komponent, og godt fotografi hjælper på indtrykket af din virksomhed eller organisation. Hvad enten det er et ønske om at få fotograferet alle medarbejderne, produktfoto eller fotografi af en begivenhed – en konference, en messe eller andet – så er jeg parat til at hjælpe. Læs mere om mulighederne her.

Hvem er Semiosis Formidling?

Semiosis Formidling består af Adam Bindslev – ejer, direktør, formidler … og ham der henter kaffen. Jeg har arbejdet med digital kommunikation og digitale medier siden 1996 i en række forskellige roller. I 2009 besluttede jeg mig for at gå selvstændig og dannede Semiosis Formidling.

Jeg har en række af faste samarbejdspartnere:

Comments are closed.